Een dag in Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marja Komen - WaarBenJij.nu Een dag in Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marja Komen - WaarBenJij.nu

Een dag in Auckland

Door: Marja Komen

Blijf op de hoogte en volg Marja

22 December 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

We begonnen de dag al vroeg (05.30 wakker) en dat gaf ons voldoende gelegenheid om ook vroeg boodschappen te doen.
Het ontbijt moet je zelf regelen, dus zijn we naar de plaatselijke supermarkt gegaan om wat in te slaan. Daarna terug naar onze hotelkamer om in alle rust te eten. Balkondeur open en genieten van de buitengeluiden en de bezigheden. Grappig om te zien waren de mensen, die in de buitenlucht, voor hun kantoor, fanatiek sportten en bewogen.
Het plan voor vandaag (verzonnen door medereiziger en tevens Belg Daniël) was om gebruik te gaan maken van de hop-on-hop-off-bus om zo in een dag alle hoogtepunten te zien (net Japanners). Zo bezochten we o.a. de haven, een Rosegarden, een Lookout Point, Eden garden (een prachtige tuin), Mount Eden (een grote groene krater van een vulkaanuitbarsting) en als hoogtepunt het Auckland Museum, een prachtig vormgegeven gebouw met verschillende tentoonstellingen. Wij gingen voor de Maori treasures en zagen o.a. schitterende houtgesneden attributen. Na een paar uur vertrokken we weer en fristen we lekker op door een klein regenbuitje. Het werd tijd om naar onze hotelkamer te gaan om ons daar ook op te frissen want om 19.00 uur stond er een afspraak om met de groep te gaan eten. Dat werd een gezellige aangelegenheid met lekker eten en veel geklets over alle ervaringen opgedaan in Auckland. Morgen op naar Bay of Islands.

• 22 December 2016 - 13:32

Tom, Joyce En Jurre:

Lieve pap en mam,

Nog maar zo kort aan de andere kant van de wereld, maar al zoveel gezien en gedaan. Het klinkt alsof jullie en gezellige groep hebben, en de foto's liegen er niet om. (Herkende ik nou mezelf in één van die foto's, hihi...) We blijven jullie avonturen volgen hoor!

Liefs van ons

• 22 December 2016 - 13:41

Marianne:

Blijven jullie volgen. Op naar volgende verslagje. Zo te horen idd een leuke groep.

• 22 December 2016 - 19:23

José :

Hoi luitjes lekker genieten.

lekker Jan ijs proeven.Groetjes van uit de kerstkransen bijna oliebollen praktijk.

• 22 December 2016 - 21:29

Sascha:

Was ik de wekker? Sorry nog daarvoor

• 22 December 2016 - 21:31

Sascha:

Jullie reis is nog maar net begonnen en het klinkt allemaal al fantastisch! Geniet er nog van!

Veel liefs Sas

• 23 December 2016 - 08:54

Maruska:

Wat leuk om jullie op deze manier te kunnen volgen! Veel plezier :-)

Marja

Welkom op mijn blog! Ik ben Marja Komen en ik ga de komende (bijna) vier weken een rondreis maken in Nieuw Zeeland. Natuurlijk heb ik er erg veel zin in en ik ben van plan om dagelijks wat te schrijven op dit blog. Of dat gaat lukken weet ik niet maar ik hoop dat jullie er plezier aan beleven.

Actief sinds 18 Dec. 2016