Kerstmis in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Marja Komen - WaarBenJij.nu Kerstmis in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Marja Komen - WaarBenJij.nu

Kerstmis in Nieuw Zeeland

Door: Marja Komen

Blijf op de hoogte en volg Marja

25 December 2016 | Nieuw Zeeland, Paihia

Vandaag, 25 december, is het Kerst en dat startte hier 12 uur eerder dan in Nederland.
Ik moet zeggen dat het oude, vertrouwde kerstgevoel ontbreekt momenteel maar daarvoor in de plaats is een ander kerstgevoel gekomen: warm en zonnig! En dat is ook niet verkeerd. Sommige mensen uit de groep hadden gisteravond en vandaag wat kleine kerstnuances aangebracht op hun kleding en iedereen riep te pas en te onpas "Merry Christmas!". Niemand had echte gala kerstkleding aan en niemand hoefde te zorgen voor een kerstdiner. Relaxed dus!
Vandaag reisden we naar Rotorua. Dat hield in dat we van half acht tot vijf uur in de bus zaten op enkele stops na. Ik heb dan ook niet zo veel te vertellen want op het fantastische landschap na heb ik niet veel meer dan de bus en mijn medepassagiers gezien. De reisleidster vertelde wat wetenswaardigheden over het land en over de komende excursies en we hebben nog een kleine strandwandeling gemaakt om even de benen te strekken. Het hoogtepunt van de dag gaat het kerstdiner worden, klaargemaakt door de reisleidster en de chauffeur. Dat vind ik toch heel bijzonder hoor. Margriet staat dag en nacht voor ons klaar, overvoert ons met informatie, helpt iedereen waar ze maar kan, lacht de hele dag door en gaf ons vandaag ook nog een klein presentje in de vorm van een Nieuw Zeelandse sleutelhanger.
O ja nog een hoogtepunt! We zijn een half uur terug aangekomen in Rotorua en dat is bekend vanwege de vulkanische activiteiten hier en de hete modderpoelen en de actieve geisers. Wat denk je?
In ons motel is in elke kamer ook een hottub geïnstalleerd! Jan heeft er natuurlijk al gebruikt van gemaakt. (Zie foto)
Ik stop nu en vervolg het verslag later. Ik word bij het kerstdiner verwacht!
We zijn weer terug en we kunnen terugkijken op een gedenkwaardige avond! We hebben gewoon buiten zitten barbecuen op kerstavond!!!
En na het eten trakteerde onze reisgenoot Gerald ons op een miniconcert door te spelen op een fluit die afkomstig was van een doedelzak (maakt dan minder lawaai). Wie maakt dat mee?
Morgen weer een volle dag. Eerst een rainforest walk, daarna naar de hotpools en 's avonds een Maorishow.

  • 25 December 2016 - 11:34

    W. Stapersma - Van Luit :

    Sexie foto, Jan ;)
    Fijne feestdagen en geniet ze!

  • 25 December 2016 - 12:42

    Monique B:

    Hoi Marja en Jan, Allereerst Marry Christmas, johojoho. Wat ontzettend leuk o jullie reisverslag te ontvangen en zo te kunnen volgen wat jullie doen. Kerst in de zon en et fluit en hottub. Kan het nog specialer! Geniet er maar lekker van. Het is hier een wat grijze dag. Wel ideaal weer om gezellig te borrelen en te tafelen. Zo eerst even op verjaarfeest. Vanavond gourmetten en wokken met Ron, Anna, de fam Gelder, en een vriendin met haar dochter. En alvast aan het voorbereiden voor morgen. Heb er wel lol in. Proost op de kerst!.
    liefs Monique

  • 25 December 2016 - 12:43

    Jose:

    Lieve Jan en Marja,
    fijne kerstdagen ook al zijn het andere temperaturen.Maar wij hebben hier ook geen witte kerst.

  • 25 December 2016 - 12:52

    Manja:

    fijne kerstdagen. leuke foto van Jan in bad!

  • 25 December 2016 - 12:59

    Harry Koning:

    Hallo Jan & Marja,

    Alvast zonnige feestdagen daar. Hier valt het wel mee met de warmte.
    Zo te lezen vermaken jullie erg goed. Op de busreis na.
    Wel lekker zo'n hottub heerlijk relaxen.
    Nou ik ga sluiten visite komt geniet met volle teugen jullie

    Harry

  • 25 December 2016 - 17:06

    Maud Poland:

    Hey Mar en Jan,

    Wat een leuke foto's! Ik ben helemaal terug in NZ. Geweldig! Jullie ook een fijn kerstfeest toegewenst, ook al is het voorbij, want jullie hebben maar een dag. Toch? Ofschoon... het is voor jullie elke dag een dag vol verwachtingen! Denk je eraan dat jij ook op de foto komt, Mar? Ook al zal je die relaxfoto van Jan niet kunnen evenaren.
    Veel liefs van ons!

Tags: Rotorua, Hottub

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marja

Welkom op mijn blog! Ik ben Marja Komen en ik ga de komende (bijna) vier weken een rondreis maken in Nieuw Zeeland. Natuurlijk heb ik er erg veel zin in en ik ben van plan om dagelijks wat te schrijven op dit blog. Of dat gaat lukken weet ik niet maar ik hoop dat jullie er plezier aan beleven.

Actief sinds 18 Dec. 2016
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 11796

Voorgaande reizen:

19 December 2016 - 12 Januari 2017

Reizen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: