Reisdag naar Greymouth - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Marja Komen - WaarBenJij.nu Reisdag naar Greymouth - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Marja Komen - WaarBenJij.nu

Reisdag naar Greymouth

Door: Marja Komen

Blijf op de hoogte en volg Marja

03 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Greymouth

Vandaag weer een reisdag. De eindbestemming is Greymouth. Tijdens deze reis zuidwaarts, langs de westkust zouden we vele bergen passeren. Ze noemen het hier de Zuidelijke Alpen, de hoogste bergketen van het Zuidereiland. Onderweg zouden we verschillende keren stoppen voor bijzondere bezienswaardigheden. Dus leuke vooruitzichten! Helaas was het weer regenachtig. Maar dat kan hier zo veranderen dus vol goede moed en met de korte broek aan in de bus. Het bleef helaas bijna de hele dag regenen en de bus kreeg problemen. Zo erg zelfs dat hij vervangen moest worden! Dat was even een tegenvaller. Gelukkig regelde Margriet twee minibusjes en konden we op naar de zeeleeuwenkolonie van Cape Foulwind. Langs prachtige begroeide rotskusten wandelden we naar een punt waar we vanaf een hoger punt de kolonie ongestoord konden bekijken en fotograferen. Daarna werden we vervoerd met een mini-grotere bus, waar we net aan allemaal in pasten, en reden naar de "Pannenkoekenrotsen", bij het plaatsje Punakaiki. Dat zijn gelaagde kalksteenrotsen. Heel bijzonder en fraai om te zien en een zeer fotogenieke locatie. Vervolgens naar Greymouth waar we een nacht verblijven. En waar helaas de wifi weer waardeloos is.
Ik merk dat ik steeds meer superlatieven gebruik in mijn verslagen om aan te geven hoe mooi Nieuw Zeeland is. Maar overtreffender dan een overtreffende trap is er niet. Daarom ga ik proberen om ook informatie over te dragen: (aard van het beestje denk ik) Iedere dag drie punten. Vandaag:
1. Het weer in Nieuw Zeeland is soms erg afwisselend. Je kunt makkelijk 3 weertypes in een dag meemaken. Daarom is het raadzaam om alles bij de hand te hebben als je op een zomerse dag op pad bent: trui, jas, regenjack, lange broek. Dat houdt in dat je altijd met een rugtas vol spullen loopt.
2. Het ziet er buiten bijna overal heel schoon uit. Je ziet geen plastic, geen papier, geen vuil. Verbazingwekkend want je ziet heel weinig prullenbakken. Maar je haalt het niet in je hoofd om iets zomaar weg te gooien. Iedereen neemt zijn eigen vuil mee! Fantastisch!
3. Er zijn heel veel openbare toiletten. Die zien er over het algemeen heel schoon uit en hebben ook gewoon toiletpapier. Wat een zege!
O ja, ook nog vermeldenswaardig: tijdens onze wandeltocht gisteren kwamen we toch zeker zomaar Waarlanders tegen! Leo en Elly de Jong met hun dochter. Ik wist dat ze in Nieuw Zeeland waren maar wat een toeval! Tegelijk in dat park, op die tijd, tijdens die tocht, op die dag! Wonderlijk!
O ja 2, ik moet nog even wat recht zetten: de vrouw, waar Jan mee in de kano zat gisteren, is niet de knappe instructrice maar Ingrid, onze sympatieke reisgenote.


  • 03 Januari 2017 - 17:06

    Judith:

    Ik moet steeds aan Prins Hans van de Zuidereilanden uit Frozen denken

  • 03 Januari 2017 - 17:07

    Judith:

    Enne.... afritsbroeken aanschaffen

  • 03 Januari 2017 - 21:01

    Ans:

    Als dat al niet een knapperd is, hoe knap was die knappe instructrice dan wel niet?! :-)

  • 04 Januari 2017 - 11:08

    Harry Koning:

    Goeden morgen vanaf hier,
    Het gaat wel lekker met jullie. Jullie zien wel veel en maken nog wat mee.
    hier is het koud maar is the doen

    Harry

  • 05 Januari 2017 - 13:26

    Annemiek:

    wat ligt er nu op die eerste foto, half zeehondje ???

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marja

Welkom op mijn blog! Ik ben Marja Komen en ik ga de komende (bijna) vier weken een rondreis maken in Nieuw Zeeland. Natuurlijk heb ik er erg veel zin in en ik ben van plan om dagelijks wat te schrijven op dit blog. Of dat gaat lukken weet ik niet maar ik hoop dat jullie er plezier aan beleven.

Actief sinds 18 Dec. 2016
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 11765

Voorgaande reizen:

19 December 2016 - 12 Januari 2017

Reizen in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: